Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /data/web/virtuals/4666/virtual/www/diskuse.php on line 3
Louňovice pod Blaníkem
 
Dnes je 8. duben 2025, 23:19
spacer
spacer spacer
spacer spacer
spacer
Znak městysu - jdi na hlavní stranu Jdi na hlavní stranu     Rádio Blaník                                             
barva webu:  spacerspacerspacerspacerspacerspacerspacer
spacer
spacer
spacer
 
 
Téma : Školský areálzaložil: Pavel Tulej - 31.08.2007, 15:54:25
 Zastupitelstvo na svém zasedání dne 23.8.2007 vyslechlo Mgr. Ivanu Kočovou, která je v současné době pověřená vedením Základní a mateřské školy.
Na zasedání zastupitelstva došlo k oboustranné dohodě, že je nutné školský areál efektivně využít tak, aby zde byla částečná finanční návratnost. Vzhledem k tomu bylo po dohodě vytvořeno toto téma k prodiskutování možností, návrhů a podnětů nejen z řad zastupitelů, ale hlavně vás spoluobčanů.
Na zasedání zastupitelstva bylo nadneseno, že náklady na areál v letošním roce dosáhnou téměř 1. milionu korun. Tato částka je v poměru k celkovému rozpočtu městyse vysoká a je nutné najít vhodné opatření ke jejímu snížení současně se zachováním kvalitní výuky jak v základní tak i v mateřské škole.
Tímto se obracíme na vás spoluobčany a přátele našeho městysu s žádostí o podněty jakým způsobem byste využili min. 1/2 školského areálu.
Vaše podněty a návrhy jistě poslouží zastupitelům při citlivém a důležitém rozhodování jak areál využít.
spacer
počítače - 22.03.2009, 16:37:36
 Ve škole byla supr počítačová místnost,kterou pani ředitelka nechala zlikvidovat a roztahala počítače po třídách.To je chyba probíhaly tam výborné výuky, mnoho lidí mělo ještě zájem. Všichni poslouchají jak ředitelka píská, A ještě k akcím v obci , lidi jsou líný vůbec někam jít, hlavně je zajímají fotky.
 
spacer
Śkola a Louňovicecizinec - 21.03.2009, 09:30:57
 Jsem cizinec a jen projíždím. Moc toho nového v Louňovicích nevidím - snad jen květníky před kostelem. Slavnosti - to je už zajetá skutečnost a nic moc nového se na nich neděje. Když se podíváte např. do Zpravodaje Posázaví zjistíte, jak si obec stojí v získávání dotací - nic moc. Ze všech obcí mikroregionu na chvostě. Hořekujete nad školou a přitom zde někdo trefně vyčíslil, kolik stojí ve skutečnosti provoz pro organizace. A určitě se také ve škole vykazuje nějaký hospodářský výsledek, většinou podle požadavku obce. Jen pro zamyšlení - např. od března do května se vypisují programy dotací ROP a účast obce tam není ani 10 % - objekty sloužící pro potřeby poznávacího cestovního ruchu, ubytovací zařízení specifikovaná na cestovní ruch, víceúčelová kulturní zařízení, zařízení pro volnočasové aktivity, práci s dětmi. A například tuším FROM - Krajského úřadu - tam je možnost získat až 10 mil. Kč. A dotačních titulů se otevírá dostatek - chce to jen myslet a chtít něco dělat a nebát se finančních nákladů. Přinese to do obce život.
 
spacer
 RE: Śkola a Louňovicevesnican - 21.03.2009, 18:32:32
 Jo,šlo by to,ale to by sme neměli mít tak línou starostku,hrůza,ješte sem nevidel nic co by udělala.... a to je realita!
 
spacer
 RE: Śkola a LouňoviceApis - 22.03.2009, 14:18:54
 Souhlasím naprosto s "cizincem". Vypadá to, že dnešní zastupitelstvo to neumí - jako i to předchozí. Holt jste svým voličům nic neukázali .... zatím ...
 
spacer
Apis - 16.03.2009, 19:46:39
 Vážení obyvatelé,
nejsem místní, přesto mne tato diskuze zaujala natolik, že reaguji. Rozpočet pro ZŠ a MŠ, který dosahuje téměř milón Kč je naprosto šílený. Nevím kolik pěněz bylo dáno na investice, obávám se, že minimum. Většina rozpočtu jde tedy do oprav a na provozní náklady + platy. Otázka zní, ne co s areálem, ale jestli vůbec škola má fungovat. A pokud ano, tak jak nejlépe ušetřit. Že budova a areál je z větší části nevyužívaný, je problém, že tam škola funguje. Je nereálné, aby jen část byla pronajímána - a pokud,. pro jaké účely? Ubytovna v dnešní době? Myslím, že jste již zaspali ... Hned dvě jsou v Kondraci. A přestavba by si vyžádala velké náklady. Prostor využít pro kulturně-sportovní akce městyse - to by na úřadě museli býti manažeři a ne ti, co jsou tam nyní (nemyslím to urážlivě). Myslím, že akce Svatováclavské slavnosti je zaměstná na celý rok - bohužel. Můj názor je ten, že pro městys by bylo nejlépe se areálu a budovy zbavit - prodat. MŠ přesunout opět do dnešního úřadu a ZŠ zrušit. Škola pro pár dětí s mizivou budoucností je házení peněz z oken. Je to škoda, že jak minulé i dnešní zastupitelstvo nechalo toto dojít tak daleko. Za tuto chybu platí bohužel dosti vysokou daň - lidé nezůstávají v obci, jezdí pryč, utrácejí jinde, chodí se bavit jinam ... jistě chytří lidé chápou, co to znamená.
Nechť jsou všechny bytosti šťastné !
 
spacer
 RE: přespolní - 16.03.2009, 20:01:36
 Myslíte, si že když se zruší škola, místí občané nebudou jezdit jinam a utrácet peníze jinde? :-)

Prodat buduvu s areálem je jistě jedno z řešení,ale myslím, že na to zdejší zastupitelstvo nepřistoupí.
 
spacer
 RE: Apis - 16.03.2009, 22:10:11
 "přespolní" jistě nechápe o co jde. Právě, že bývalá zastupitelstva zlikvidovala téměř školní provoz, tak lidé nejsou natolik spjati s obcí. Dospělí odjíždějí za prací, děti do škol, za mimoškolními aktivitami, za zábavou ... To přináší menší ziskovost obci obecně. Toť sociologie. :) A že se škola nezruší? Věřím, že zastupitelé mají alespoň trochu rozumu a umí si spočítat náklady na 10 (možná více) dětí na ZŠ a jestli 20 dětí na MŠ. Na 30 dětí milion Kć??? Ale hlavní je to, že areál chátrá - tím pádem jsou i větší náklady , jak na provoz (škola), tak na jeho renovaci. Jakákoliv přestavba (kulturní zařízení, byty, ...) by byla jistě velkou zátěží pro městys.
Je tedy fakt ( z min. příspěvků), že by takový festival Podblaník mohl být v areálu a pokud by škola dělala kulturně-sportovní akce, nejen pro své žáky (které jistě ve svém zájmu dělá). Plesy, diskotéky by tam byly také vhodné po jistých úpravách, alespoň by se zámku ulevilo z návštěvníků netoužících po historii. Postupně by se areál mohl formovat do jistého společenského centra. Bohužel tyto aktivity dnes moc nevydělávají :( A kolik takových akcí mají Louňovice??? Vyplatilo by se to??? Nebylo by dobré přestěhovat jak MŠ , tak i třeba ZŠ do menších prostor, kde by provoz nebyl tak finančně náročný? A pak by se areál mohl prodat.
 
spacer
 RE: přespolní - 17.03.2009, 08:52:01
 S těmi akcemi to máte pravdu a ředitleka to pokud vím, navrhovala několikrát, aby se zde pořádaly akce typu plesy a jiné kulturní ake. Ale pořadatelům se prostředí tělocvičny nezdá být dostatečně reprezentativní :-).

A co se týče milionu do školy. Odečtěme od tohoto milionu náklady na provoz tělocvičny, kterou škola využívá jednou týdne dvě hodiny a zbytek provozu je pro místní spolky. Topení, osvětlení, vodné stočné kupodivu činní cca 250.tisaž 300.tis za sezonu. V konečné fázi tedy obec na školu doplácí cca 800. tisíc.

Do dětí jako do budoucnosti by se mělo investovat.
 
spacer
 RE: Apis - 17.03.2009, 17:16:49
 Pořadatelé jsou přece i zastupitelé - např. p. Tulej. A že by hasiči potřebovali representativnější prostory si nemyslím. A Sokol tělocvičnu využívá také - tak ať se snaží přeci. Zdá se mi, že jsou Louňovice velmi začarované v oblasti kultury. Dodnes nechápu expozici na zámku, to je jen v Louňovicích klášter a včelaři? Dle mého bych diskotéky a plesy na zámku v zájmu zachování architektonicko-kulturní památky zakázal. No a pak by pořadatelé měli jen dvě možnosti, buď pořádat akce v tělocvičně a nebo nikde ;) No a pro zastupitelstvo, co Den dětí, Čarodejnice, Vítání a loučení se s prázdninami, pouťová zábava ... Min. bych nad tím zauvažoval - alespoń by na diskuzi se neřešilo jak hrozný či dobrý byl Podblaník. Obec by o něm téměř (zvukově) nevěděla. Napadá mne mnoho věcí - ale to by v Louňovicích museli býti aktivní lidé. Lidé zapálení pro věc.
 
spacer
 RE: areal - 17.03.2009, 17:45:49
 No právě lidé zapálení pro věc,ale tady si každý raději hraje na svém písečku a proč si přidělávat starosti.Peníze dostanou tak jako tak,tak proč se namáhat.A to jsme se všichni těšili na změnu .
 
spacer
 RE: Apis - 17.03.2009, 18:15:51
 Pár lidí ze zestupitelstva to moc nezmění. Ty do zastupitelstva šli s jiným přesvědčením ... Myslím, že pí. ředitelka je nejspíše připravena ve všech akcí pomoci, tak prostě a jednoduše je třeba to domlouvat s ní, když zastupitelstvo raději "nic" nedělá, aby něco "nezkazilo" Je docela zvláštní, že si třeba nenechá udělat nějakou studii ... A promiňte mi to, ale dokud tečou peníze s EU a jsou na okrese lidé, kteří vědí jak je dostat, proč zastupitelé se nesnaží ...???
 
spacer
 RE: penize - 17.03.2009, 20:08:35
 Si vážně myslíte, že tam šli nezávislí zastupitelé sli kvuli penězum? Zastupitel cca 270 bruto a radni 850 bruto. To je vejvar, že?Ti zastupitelé, kteri to mysli vážně tam stráví mnohem více času než odměnu mají. Ale je to věc názoru - samozřejmě. Je vidět i zájem veřejnosti - na zasedáni nechodí téměř nikdo. Máte pravdu, ze jsou Louňovice poněkud zakleté a děsně závistíví spoluobčané hrají prim po hospodách a místo aby pomohli tak raději kibicují a kibicují. Snad jim příští volby dáte šanci a uvidíme jak to od toho pivního stolu bude fungovat...
 
spacer
 RE: Apis - 17.03.2009, 20:28:11
 Tady se někdo bavil o penězích (odměnách zastupitelům)? Přesvědčení a peníze - to je něco jiného (stačí se kouknout do slovníku). A od piva nebo kdo ví odkud ... já vám nevím, je zastupitelstvo, ať za pana starosty nebo nyní za paní starostky, tak pracovité, aby to mělo efekt? Kdo šel dělat komunální politiku kvůli penězům - tak pánbůh potěš!!!
Ale Louňováci chápete podstatu věci? Umíte se pro něco zapálit? Ano je pravda, že nezájem občanů o politiku je, ale tohle není politika. Myslím, že je jedno za jaké barvy kdo hraje, tady jde o majetek městyse. Tady jde o peníze investované nejspíše špatně. A vskutku, to by měl mít zájem každý, kdo je z Louňovic a okolí. Prý se městys chystá na čističku a kanalizaci, kde bude potřeba i s dotacemi každá koruna (možná už euro :D) a to si zastupitelé nechají utíkat peníze?
 
spacer
 RE: opet penize - 17.03.2009, 20:38:21
 O penezich byla rec o dva prispevky vyse.... jestli jsem tedy spatne necetla :-) Ale nemohu s vami az tak souhlasit, ze do komunalni politiky se nejde kvuli penezum...Kolikrat se to jiz velmi nahlas probiralo v hospode - a stale jeden a ten samý zastupitel hovori hlavne o tom kolik bere starostka a ze on je nedocenen za to co pro obec dela. tak se nedivte, ze to nekdo nahore tak to prezentuje - ale mince ma vzdy dve strany. Ale mozna se to behem par tydnu rozlouskne :-) Neco visi ve vzduchu
 
spacer
co treba?xxx - 12.03.2009, 16:56:10
 a co treba vymyslet nejaké akce v telocvicne?disco,atd..nebo venku nejaky kulturni akce??nebo koncerty atak???proc porad vyuzivat zameckou zahradu,ktera je uprostred vesnice??proc ne okoli skoly?jen nazor
 
spacer
 RE: co treba???? - 12.03.2009, 17:38:26
 Moc dobrý nápad,ale to by muselo být pružnější zastupitelstvo a hlavně mít chuť do práce.Všichni!!Zatím maká jen jeden.Myslím že každý ví že to je místostarosta.
 
spacer
 RE: co treba?přespolní - 12.03.2009, 19:41:38
 V tělocvičně se loni konal coutry bál a že by přišlo hodně lidí z obce to tedy neee :-), tak nevím jak by to s kulturními akcemi v tělocvičně vypadalo.
 
spacer
 RE: co treba?domáci - 12.03.2009, 21:24:45
 A co Podblaník?Chce to pořádnou reklamu!
 
spacer
Aeál školyareal - 11.03.2009, 18:20:42
 Tak jak koukám občas na školní areál - tak je pěkně spustlý. Plánuje se vůbec nějaké využití. I zde v této diskusi to poněkud vychladlo. Je to pánové a dámy - hlavně paní starostko a pane místostarosto v zastupitelstvu veliké sousto, že? Kanalizace, čistička, další parcely, škola + areál - není to tak jednoduché jak se zpočátku zdálo, že?
Tak jsem zvědav jestli se nějak brzy pohne. Byl bych hrozně nerad aby se začalo budovat - prodávat - rekonstruovat- pul roku před komunálními volbami!!
 
spacer
 RE: Aeál školyareal - 11.03.2009, 21:16:56
 A co už se tam nastrkalo peněz,ale vidět to nikde není.
 
spacer
 RE: Aeál školypřespolní - 12.03.2009, 14:31:55
 Ale nepovídejte, kam se do areálu investovalo?
 
spacer
 RE: Aeál školymístní - 14.03.2009, 09:56:41
 To se musíte zeptat pani ředitelky, která je schopná měsíčně protelefonovat nehorázné částky.
 
spacer
 RE: Aeál školypřespolní - 14.03.2009, 10:09:01
 To ale není investice do areálu, já se ptal kam se investovalo do areálu ne kolik provolá ředitelka, to je mimo téma školský areál, to je provozní záležitost.
 
spacer
 RE: Aeál školyhovory - 14.03.2009, 10:17:29
 No myslím, ze již tolik netelefonuje.... probíralo se to i na zastupitelstvu a celkem tvrdě :-( je krize - musí se šetřit a hledat úspory. To by melo platit i pro úřad. Ale tam je to asi jedno - zaměstnanci si v pohodě v poledne chodí do hospody na oběd - k tomu 1-2 pivky - proloží to panákem a pak ještě jedou v klidu makat. A to vše pod dohledem našeho představitele obce. To se nám to panečku proplouvá, ze? Ale ono se to ucho jednou utrhne..vezte - bude lip!
 
spacer
 RE: Aeál školyjoška - 19.03.2009, 09:48:08
 odpověď na lounovice pod blaníkem.
peněz se tam naztrkalo hodně ano,
ale myslím si, že se dá za ně koupit pár předmětů, ale žáci nee. tak co s tím...
 
spacer
 RE: Aeál školyškola - 19.03.2009, 12:06:54
 Co je pro koho pár předmětů myslím, že za 1000000 kč ročně co se tam strká již několik let, pak odstupné pro pani ředit. a pod. nejsou tak malé peníze a každý občan tady vidí kde ty peníze schází, ten rozpočet zde nemáme zas tak velký .Občané se např. těšili na nový chodník ke hřbitovu a to prý není možné udělat, stačilo by alespoň odstranit to roští, aby když jede auto se měli lidi kam uhnout.
 
spacer
 RE: Aeál školypřespolní - 19.03.2009, 15:09:54
 Do školy se v reálu nedává milion 250tis až 300tis. se protopí, prosvítí za sezonu v tělocvičně, kterou nejvíce využívá místí spolek!! Čistý rozpočet školy je cca 700 - 750tis. Proč tu stále píšete o milionu??
 
spacer
for skola - 27.09.2007, 11:47:31
 No jak jsme slysel v hospode od jednoho zastupitele - tak ji v Chotysanech take fandili a ted jsou radi, ze se ji zbavili!!! Jsou to sice jen hospodske kecy, jak jiste zase nekdo za chvili tady napise, ale na kazdem drbu je pravdy trochu - ze ?!
Osobne jsem se s ni setkal jen jendou a narovinu pii, ze mi to stacilo!
Fakt jsem vedav jak s ni budou zainteresovane osoby spokojeny!
Skola mi neni lhostejna - to je jasne!
 
spacer
Tony - 17.09.2007, 21:29:21
 Osobně bych začal tím, že by zaměstnanci školský areál po sobě zavírali a zamykali. Již jsem četl tuto připomínku v nějakém zápisu ze zastupitelstva.
Ale ono je lepší mít vrata dokořán, že ? Také máte paní ředitelko ZŠ a MŠ doma stále dokořán vrata ? Každé ráno chodí krmit pracovnice JZD a skoro každé ráno je škola dokořán! Je to jen v lidech vazenI.... a myslim si ze lenost vitezi nad zdravym rozumem.
Tím bych začal vážení zastupitelé!
Občas bych tam od sud vyhnal mladýho Kaftana, kterej tam učí hulit startky mladý kluky a i holky!
Také bych při fotbale rozmístil kolem hriste vice kosu - neni kam hazek kelimky a papiry od klobas - fotbalisti!
Ale to jsou jen prkotiny, ktere zd eprikladam do diskuse ke skole.... diky za pozornost.
 
spacer
XxX - 11.09.2007, 12:31:30
 co treba udelat sportovni stredisko tady?krajina je tu nadherna,sportovni areal u skoly je...nevim...no uvidime
 
spacer
Jarka - 06.09.2007, 02:03:46
 Nase skola byla vzdy ta nejhezci a nejlepsi v okoli. Je skoda,ze takhle dopadla.
Nevim jak skola ted vypada, ale nebylo by mozne tam poradat zase ruzne akce? Napriklad lekce tancovani atd. Nebo prostory nabidnout firmam odjinud na skoleni.
Telocvicnu nabidnout ruznym tymum na treninky, zavody.
A co kdybychom v telocvicne udelali kino? Nemusi se moc predelavat. Sedet se muze na zemi a promitat na prenosne platno.
Zridit hodiny aerobiku, pilates atd pro zeny. Ruzna pravidelna cviceni a nejen pro zeny. Za maly poplatek.
Uz mi dosly napady. Az zase neco vymyslim,tak napisu. Mejte se krasne Lounovaci. Zdravi Jarka
 
spacer
 RE: ... - 06.09.2007, 16:28:46
 kino v tělocvičně? v dnešní době se neuživí kina v malých městech ( Vlašim a podobné), pochybuju, že u nás by se chytlo. Cvičení pro ženy myslím je. tělocvična je často využívaná( spíše zimní období ) Nohejbal, basketbal, cvičení, volejbal , fotbal. tréninky.
Nicméně je pravda, že ve se školou musí něco dělat :) přece jí nenecháme schátrat. Co nabídnout firmám ? Co by se mi v louňovicích líbilo je Bowling.... hodně místních co jsem viděl jezdí do Vožice a Domašína.Vím, že takový bowling není zrovna levná záležitost.
 
spacer
 RE: Tony - 09.09.2007, 08:06:45
 Souhlasim, ze kino neni to prave! To by spise naklady zvedlo nez snizilo. Ale je jasne, ze bude nutna investice pred tim nez to bude vydelavat.
 
spacer
poškolák - 05.09.2007, 19:51:12
 Sportovní areál máme dole - a pěkný - jen se rýásuje hodně pomalu! Mohli by sokolíci zamakat!! hasici si z nich berou asi priklad a take si tu pristavbu setri!
Jinak jedno mega z rozpoctu rocne do skoly je tedy fakt sila! To by bylo kvalitnich zaplat na silnicích, detské hřiště, plastové trubky v zemi na vodu ...... hezky se to pise, ale hure dela, ze ?!!
Souhlasim s tim, ze je potreba areal financne vyuzit - slysel jsme neco o ubytovne - jiz aby se to hnulo!!!
 
spacer
školaJitka - 01.09.2007, 14:21:39
 Je pravda, že do školy jdou čím dál větší peníze. Ale bez školy by Louňovice byly poněkud " zabité" nemyslíte?

 
spacer
 RE: školaškola - 04.09.2007, 20:13:43
 Snad to stávající ředitelka zvedne - ale bude to těžké !!
 
spacer
 RE: školaaaa - 05.09.2007, 01:25:48
 nové pani ředitelce fandím a myslím si že za tu krátkou dobu nechala na škole kus práce. Otázka je však co se školou, respektive co s její čáti. Jka jistě mnozí vime škola je z více než poloviny přapažená a naslala proto již v minulosti otázka co z tou větší polovinou? Já myslím že školící středisko pro pojišťovnu, která bude mít dost peněz není zas až tak špatný nápad. Na druhou sranu je škoda nevyužít sportoviště které u školy máme. :-(
 
spacer

| Strana 1 z 1 |



spacer spacer spacer spacer
spacer spacer spacer spacer

Vítejte v kraji Blanických rytířů

powered by bambic.cz | 2oo6-2o12

Valid HTML 4.01 Transitional